HYVÄ ELINYMPÄRISTÖ

 
Minä haluan elää ihmisten hallitsemassa kunnassa,
jota ei ole tuotteistettu markkinatalouden hengessä,
jossa jo toimivia julkisia palveluita
ei kilpailuteta eikä myöskään yksityistetä.
 
Minua kiinnostaa löysän koiran paskan verran
liiketoimintamallin vahvistaminen kuntataloudessa.
Liike-elämästä tuodut kuntien hallinto- ja talousmallit
edustavat koiranmakkaratehdasdemokratiaa.


Minä olen nähnyt, kuinka konsernin päätökset
kurjistavat vanhan mutsini ja faijani elämää.
Minä olen kokenut, kuinka konsernin säästöt
repivät kehitysvammaisen poikani turvaverkkoa.


Kuinka ihmeessä liike-elämän hallinto- ja talousmallit
voisivat parantaa mielenterveyskuntoutujien,
kehitysvammaisten tai vanhusten osallisuutta
ja asemaa kilpailutusyhteiskunnassa?


Kuntakonsernimiehet ja -naiset puolustavat surkeasti
perheiden, vammaisten ja vanhusten perusturvaa.
Ihmisten on saatava osallistua talouden päätöksentekoon.
Kuntien markkinaehtoisuus on korvattava ihmisehtoisuudella.


Suomeen pitäisi perustaa ihmistensuojelualueita,
joihin markkinauskovaisille ja yksityistäjille
pitäisi langettaa lähestymis- ja toimenpidekielto.
Elämää ei kannata uhrata konsernikuntamiehille ja -naisille.


Kunnissa asioista on päätettävä yhdessä toimien
ei käskystä kyynisten markkinavoimien.


Matti Laitinen
24.2.2017

Tämän blogin suosituimmat tekstit