ME EMME OLE SANKAREITA KAIKKI

http://youtu.be/hDx3jBetGGo

Väkijoukossa itsensä räjäyttävät
eivät ole minun sankareitani.
En kykene ihailemaan heitä.

Sodissa siviilejä silpovat
eivät ole minun sankareitani.
En pysty samaistumaan heihin.

Pörssissä hilluvat ja keinottelevat
eivät ole minun sankareitani.
En pysty kunnioittamaan heitä.

Urheiluareenojen miljonäärit
eivät ole minun sankareitani.
Dollarihymy ei hymyilytä.

Viihteestä miljoonia rokottavat
eivät ole minun sankareitani.
En palvo tuotteita.

Kaasumies on mauton,
nariseva palkanpolkija.
En fanita kaasumiestä.

Ylijohtaja haluaisi saada
400 euron orja-armeijan Suomeen.
Repiköön reiskansa.

Lumi sataa niskaani,
vesi valuu selkääni.
Jään odottelemaan
omia sankareitani.

Aina on olemassa huominen.

Matti Laitinen
16.1.2013

Tämän blogin suosituimmat tekstit