Luontoihminen


Teen päästökauppoja.
Lobbaan ja laukkaan
eduskunnassa ja Brysselissä
koska olen aito luontoihminen.

En käytä haisevia julkisia.
Hurauttelen hybridilläni
paikasta toiseen,
koska olen aito luontoihminen.

Opetan landepaukuille
kestävää kehitystä,
luomua ja kierrätystä,
koska olen aito luontoihminen.

Kesämökkini sijaitsee
oman järven rannalla.
Päästötön sähkö lämmittää ja valaisee,
koska olen aito luontoihminen.

Minulle ei riitä Avara luonto.
Seikkailen Etelämantereella,
Galapagoksella ja Serengetissä,
koska olen aito luontoihminen.

Ydinkysymys ei ole minulle
ydinkysymys.
Olkiluoto ei tuota hiilidioksidia.
Olen aito luontoihminen.

Myyn ja ostan päästöoikeuksia.
Kasvihuonekaasut vähenevät
ostamalla ja myymällä,
muualla päästettyinä.

Minä ymmärrän
puhtauden merkityksen,
koska olen
aito luontoihminen.

Matti Laitinen
28.2.2011

Tämän blogin suosituimmat tekstit